PRELEGENCI

Paweł Buchman

Dyrektor Nieruchomości w Orange Polska-  firma jest Inicjatorem i Partnerem Strategicznym konferencji

Paweł Buchman posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze nieruchomości komercyjnych.  Od 2014 r. jako Dyrektor Nieruchomości odpowiada za sprzedaż, wynajmy oraz zarządzanie portfelem 1 800  nieruchomości należących do Orange Polska. Zrealizował dotychczas transakcje sprzedaży nieruchomości o łącznej wartości blisko 600 mln zł. Absolwent i obecnie doktorant Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Wykłada gościnnie na SGGW oraz SGH. Ukończył studia MBA na Uniwersytecie w Illinois, kurs CCIM oraz Podyplomowe Studia z Zarządzania Nieruchomościami na Uniwersytecie Warszawskim. W Orange Polska (wcześniej TP S.A. oraz PTK Centertel) obejmował kluczowe stanowiska, m.in. jako Dyrektor Administracji, Dyrektor ds. Transformacji oraz Dyrektor Biura Zarządu. Był także prezesem spółki TP Edukacja i Wypoczynek, gdzie zajmował się m.in. optymalizacją portfela ośrodków  wypoczynkowych należących do spółki. Pełnił ponadto funkcje jako przewodniczący oraz członek Rad Nadzorczych spółek z grupy Orange Polska oraz Telekomunikacja Polska.

Szymon Wojciechowski

Architekt, Współwłaściciel, Prezes zarządu APA Wojciechowski

Architekt z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów. Od 1982 roku związany zawodowo z pracownią APA – biuro projektów, obecnie APA Wojciechowski Sp. z o. o., w której pełni funkcję Prezesa Zarządu. Wieloletnie doświadczenie zawodowe w połączeniu z ogromną pasją tworzenia i wrodzonym zamiłowaniem do pięknych brył pozwalają mu projektować budynki, które urzekają nie tylko swoim niepowtarzalnym wyglądem i spektakularnymi wnętrzami, lecz także ogromną funkcjonalnością.

Autor lub współautor wielu znanych projektów architektonicznych, m.in. White Square Office Center w Moskwie, Alchemia w Gdańsku,  Galerii Malta w Poznaniu, EC Powiśle w Warszawie.

Zdobywca wielu nagród w tym nagrodzony I miejscem w Konkursie „ Profesjonaliści Forbesa 2012 – Zawody Zaufania Publicznego w kategorii Architekt w województwie mazowieckim

„Architect of the year– Business Center Class A – przyznanej przez Commercial Real Estate Moscow Awards 2010, oraz zdobywca tytułu “Architect of the year 2009”, przyznany przez CEE Real Estate Quality Award we współpracy z The Financial Times.

Radosław Kubaś

Partner, Lider ds. Sektora Publicznego, Deloitte

Radosław Kubaś jest Partnerem w zespole ds. Sektora Publicznego w Deloitte. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w konsultingu, był odpowiedzialny za realizację ponad 100 projektów dla podmiotów sektora publicznego oraz prywatnego, przede wszystkim projektów dla miast, władz samorządowych oraz przedsiębiorstw. Zdobył szeroką wiedzę związaną z funkcjonowaniem polskich miast pod względem finansowych, organizacyjnym oraz technicznym.

Doświadczenie zawodowe Radosława związane jest z szeregiem projektów dotyczących rozwoju obszarów miejskich, lokalizacji działalności gospodarczej (z punktu widzenia inwestorów oraz miast), opracowania strategii, studium rozwoju i wykonalności dla biznesu, parków technologicznych, hoteli, budynków biurowych etc.

Anna Górska-Kwiatkowska

Associate, MRICS, manager ds. reprezentacji właścicieli nieruchomości nieruchomości biurowe, Cushman & Wakefield

Anna Górska- Kwiatkowska ma 20-letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce. Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (RICS). Kieruje zespołem ds. reprezentacji właścicieli nieruchomości w Warszawie, zarządzając procesami najmu obejmującymi portfel o powierzchni ponad 300 000 mkw. Reprezentuje fundusze instytucjonalne, międzynarodowych deweloperów oraz indywidualnych właścicieli nieruchomości.

Ukończyła studia ekonomiczne w Ośrodku Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie Warszawskim, studia geologiczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia w zakresie wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.

Wcześniej Anna pracowała jako dyrektor działu nieruchomości mieszkaniowych, gdzie była odpowiedzialna za rozwój biznesu oraz usługi doradcze na każdym etapie procesu deweloperskiego. Doradzała klientom instytucjonalnym, jak i indywidualnym świadcząc szeroki zakres usług: ocena wymagań związanych z finansowaniem procesu deweloperskiego, pozyskiwaniem finansowania i nieruchomości gruntowych na cele mieszkaniowe oraz wyszukiwaniem okazji inwestycyjnych w Polsce. Anna specjalizowała się również w reprezentacji najemcy oraz budowaniu relacji z klientami korporacyjnymi.

Kluczowi klienci (wynajmujący): Capital Park (Eurocentrum, Art Norblin), Union Investment (Zebra Tower, Horizon Plaza), HESA (Hotel Europejski), ING RED (Holland Park, Skylight, Lumen), Ghelamco (Senator), GTC (Empark, Areopark), UBS (Atyn, Ilmet, Koszykowa 54, Nova Praga), Avestus (Qube).

Kluczowi klienci (najemcy): EU Commission & EU Parliament, US Government, UAE Embassy & British Council, Omnicom Group, Walt Disney Company, PGE S.A. & PSE S.A., Boston Consulting, Ernst & Young Academy of Business, Cap Gemini, Discovery Polska & Reader Digest.

Agata Demuth

Partner odpowiedzialny za Praktykę Nieruchomości, Schoenherr

Agata Demuth jest partnerem w warszawskim biurze kancelarii Schoenherr. Specjalizuje się w prawie nieruchomości, w szczególności w transakcjach dotyczących obrotu nieruchomościami i korzystania z nieruchomości oraz realizacji projektów inwestycyjnych. Agata ma szerokie doświadczenie w zakresie opracowywania struktur i negocjowania transakcji nabywania i zbywania nieruchomości oraz realizacji i finansowania projektów inwestycyjnych, w tym umów inwestycyjnych dotyczących projektów nieruchomościowych.

Zajmuje się także negocjowaniem umów najmu i leasingu nieruchomości oraz doradztwem przy ustalaniu zasad zarządzania nieruchomościami. Jest specjalistą w zakresie restrukturyzacji międzynarodowych grup kapitałowych działających na rynku nieruchomości oraz fuzji i przejęć na tym rynku.

Agata ma ponad 20-letnie doświadczenie we współpracy z polskimi i zagranicznymi inwestorami i deweloperami komercyjnymi (zwłaszcza z sektora biurowego, centrów handlowych i hotelarskiego) i mieszkaniowymi oraz podmiotami z sektora usług finansowych.

Piotr Fornal

Senior Project Manager w firmie RD bud

Piotr Fornal od lat  związany jest z rynkiem nieruchomości. Pracę w RD bud rozpoczął w 2002 roku – początkowo jako kierownik budowy. Dzisiaj jest jednym z najstarszych stażem kierowników projektu – funkcję tę pełni od 2006 roku.

Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu rewitalizacji i modernizacji projektów biurowych, handlowych i przemysłowych. Z ramienia RD bud odpowiadał m.in. za prace nad gruntowną rewitalizacją warszawskiego biurowca Mokotowska Square. Dzięki tej modernizacji biurowa ikona z lat 50. odzyskała dawną świetność i charakter.

Wśród projektów handlowych nad którymi pracował Piotr Fornal należy wymienić takie inwestycje, jak: Wola Park, Centrum Handlowe Warszawa Wileńska i Promenada w Warszawie, Serenada w Krakowie, Marcelin w Poznaniu czy Pogoria w Dąbrowie Górniczej. W jego bogatym portfolio znalazły się również zakłady przemysłowe, jak chociażby Zakład Kosmepol – L’Oreal w Kaniach koło Pruszkowa czy fabryka Royal Canin w Niepołomicach.

Piotr Fornal jest absolwentem Wydziału Inżynierii Budowlanej i Sanitarnej Politechniki Lubelskiej.

Marek Kuryłowicz

Prezes Kuryłowicz & Associates sp. z o.o.

Kuryłowicz & Associates to studio architektoniczne założone w 1990 roku przez prof. Stefana Kuryłowicza.

Dziś jest to jedna z czołowych firm architektonicznych w kraju, zatrudniająca blisko 80 doświadczonych architektów w biurach w Warszawie i Wrocławiu.

Studio ma na swoim koncie dziesiątki prestiżowych realizacji na terenie całego kraju, m.in. siedzibę PLL LOT w Warszawie, biurowiec Focus Filtrowa i Prosta Tower w Warszawie, osiedle mieszkaniowe Eko Park w Warszawie, hotel Hilton w Gdańsku i Doubletree by Hilton w Łodzi, dom handlowy Wolf Bracka w Warszawie, Wydziały Filologiczne UW, budynek wielofunkcyjny Plac Unii w Warszawie.

W czasie swojej działalności zdobyło renomę wiarygodnego partnera, zdolnego dostarczyć rozwiązania najwyższej jakości w określonym terminie i w ramach narzuconego budżetu.

Jakość dostarczanych przez pracownię rozwiązań została wielokrotnie poświadczona przez szereg nagród otrzymanych zarówno w kraju jak i za granicą. Od początku 1999 firma posiada dużą, nowoczesną siedzibę na warszawskiej Saskiej Kępie,  wyposażoną we wszelkie systemy wspomagające projektowanie.

Christian Fojtl

Założyciel i partner zarządzający WX Management Services.

Przed założeniem WX Management Services Christian Fojtl pracował dla Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG przez ponad 20 lat. W roku 2006 zarządzał aukcjami firmy na wiedeńskiej i warszawskiej giełdzie oraz został członkiem zarządu (odpowiedzialny za Polskę ) . Ze stanowiska zrezygnował w roku 2012 aby założyć WX Management Services.

Christian Fojtl był zaangażowany w rozwój oraz zarządzanie wieloma projektami, które grupa realizowała w Polsce, włącznie z:  Sheraton Hotel, Warsaw Towers Office, Intercontinental Hotel Warszawa czy biurowiec Le Palais. Doradzał również brytyjskiej grupie inwestycyjnej nabycie Hotelu Sobieski oraz nadzorował jego remont i dalszą sprzedaż.

W latach 2002- 2008 zarządzał rozwojem dwóch hoteli połozonych blisko Paryża . Od roku 2006 do 2011 współpracował z Starwood Capital Group i Louvre Hotels oraz Warimpex nad rozbudową sieci tanich hoteli. Aktualnie Christian Fojtl doradza brytyjskiej grupie inwestycyjnej przy procesie nabycia niemieckiej grupy hoteli.

Christian Fojtl ukończył Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu. Studiował również informatykę. Poza językiem ojczystym (Niemiecki) zna również Angielski (biegle) oraz Polski i Francuski w stopniu komunikatywnym.

Christian Fojtl  jest właścicielem 50% akcji WX Management Services, druga połowa należy do Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG, wiedeńskiej spółki notowanej na giełdzie.

Grażyna Błaszczak

ekspert rynku nieruchomości, moderator sesji inwestycyjnej

Grażyna Błaszczak ekspert rynku nieruchomości; twórca „Nieruchomości z górnej półki” (www.nzgp.pl lub www.grazynablaszczak.pl); do maja 2017 r. dziennikarka „Rzeczpospolitej”. Dziś doradca dla branży nieruchomości – właścicielka firmy GB Press – Media & Consulting for Real Estate – oferującej najwyższy poziom komunikacji biznesowej dla firm z branży nieruchomości mieszkaniowych, komercyjnych i budownictwa oraz finansów.

Ekspert w dziedzinie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych, budownictwa oraz finansowania inwestycji, kredytów hipotecznych. Dziś doradca dla branży nieruchomości – GB Press – Media & Consulting for Real Estate.

Redaktor prowadząca wydania papierowe „Nieruchomości” oraz serwis branżowy nieruchomosci.rp.pl. Komentatorka programów telewizyjnych i radiowych, w tym m.in. w serwisie Nieruchomości TV „Rzeczpospolitej”, PR 1 i 3 Polskiego Radia, TVP 1, Polsat Biznes. Ekspert prowadząca konferencje i spotkania branżowe dotyczące rynku mieszkań oraz nieruchomości komercyjnych.

Wcześniej m.in. dziennikarka „Życia Warszawy” oraz „Expressu Wieczornego”. Autorka pierwszych dodatków branżowych o nieruchomościach w dziennikach w latach 90. Wyróżniona m.in. medalem XX-lecia przez Polską Federację Rynku Nieruchomości oraz medalem „Zasłużony dla Polskiego Rynku Nieruchomości PRO AEQUO ET BONO” – Powszechnego Towarzystwa Ekspertów i Doradców Rynku Nieruchomości.

 

Krzysztof Giemza

Prokurent w Echo Investment

W strukturze zarządu spółki zajmuje się zagadnieniami związanymi z procesem administracyjnym realizowanych projektów. Dotychczas w Echo pełnił funkcję dyrektora Działu Centrów Handlowych. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Pracę zawodową rozpoczął w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej Urzędu Miasta w Kielcach.

Kolejne doświadczenia w projektowaniu architektonicznym i przygotowywaniu inwestycji zdobywał m.in. w Exbud SA i podczas realizacji projektów ze znaczącymi inwestorami jak m.in. BP i Metro AG. Pracę w Echo Investment rozpoczął w 1999 roku, uczestnicząc jako architekt w przygotowywaniu projektów handlowych, mieszkaniowych i hotelowych.

Swoją pasję realizował poprzez tworzenie zespołów zarządzających pracami projektowymi na wszystkich etapach inwestycyjnych. Współautor wielu projektów architektonicznych realizowanych przez Echo Investment. Ekspert podczas różnorodnych dyskusji panelowych i konferencji poświęconych architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym, oraz rynkowi nieruchomości.

 

Paweł Warda

Dyrektor Działu Zarządzania Projektami w Europie Środkowo- Wschodniej Jones Lang LaSalle

Paweł jest Dyrektorem na Polskę oraz Dyrektorem Działu Zarządzania projektami w Europie Środkowo- Wschodniej. Od momentu dołączenia do zespołu Jones Lang LaSalle, na początku 2005 roku, Paweł tworzył i rozwijał zespół zapewniający najwyższej klasy usługi zarządzania dla klientów komercyjnych.

Jednym z kluczowych zadań zespołu Pawła jest zarządzanie projektami rewitalizacji istniejących budynków. Najbardziej znaczące projekty to: Warszawskie Centrum Finansowe, Adgar Park West, Wiśniowy Business Park oraz Forum Gliwice.

Paweł ma szerokie doświadczenie jako Menadżer Projektów. W trakcie swojej kariery pracował dla m.in. takich firm jak Bovis Lend Lease and Hanscomb/Atkins.

 

Michał Rokosz

Dyrektor ds. Finansowania Nieruchomości w HSBC Bank Polska

Od ponad 15 lat związany z sektorem nieruchomości komercyjnych, zarówno po stronie instytucji finansowych jak i doradców komercyjnych. Specjalizuje się w strukturyzowaniu, negocjowaniu i udostępnianiu kredytów na zakup nowych i istniejących nieruchomości, finansowaniu budowy nowych obiektów, a także rozbudowy i modernizacji istniejących. Uczestniczył również w restrukturyzacji projektów deweloperskich mieszkaniowych oraz biurowych.

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów podyplomowych w zakresie finansów w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Członek Royal Institution of Chartered Surveyors (MRICS). Doświadczenie zdobył, pracując m.in. w Banku Zachodnim WBK S.A. CB Richard Ellis, ING Banku Hipotecznym, a także Deloitte. Od 2014 roku związany z HSBC.

W latach 2005 – 2007 był członkiem Komitetu Doradczego Arka BZ WBK Fundusz Rynku Nieruchomości FIZ.

 

Andrew Frizell

Dyrektor Zespołu Zarządzania Projektami i Doradztwa Budowlanego w Polsce, Główny Kierownik Projektu na Region EMEA, Cushman & Wakefield

Andrew posiada bogate doświadczenie w branży budowlanej, które zdobył zarówno po stronie doradców, jak i wykonawców. Karierę zawodową zaczynał, jako inżynier budowy, potem ukończył studia rzeczoznawstwa budowlanego i uzyskał licencję rzeczoznawcy. Od czasu relokacji do Polski w 2008 r. Andrew brał udział w projektach na terenie regionu EMEA, współpracując z największymi klientami korporacyjnymi, instytucjami finansowymi oraz inwestorami.

Andrew ponownie dołączył do Cushman & Wakefield (wcześniej DTZ) w listopadzie 2013 r. Obecnie stoi na czele Zespołu Zarządzania Projektami i Doradztwa Budowlanego w Polsce oraz współpracuje z licznymi klientami, jako główny kierownik projektu lub kierownik programu na region EMEA. Doświadczenie zawodowe Andrew obejmuje rzeczoznawstwo budowlane, zarządzanie kosztami, zarządzanie projektami i programami, aranżację miejsca pracy oraz strategie nabywcze.

 

Danuta Barańska

Dyrektor Kreatywny Tétris Polska

Absolwentka wydziału architektury Politechniki Warszawskiej oraz oddziału architektury krajobrazu SGGW. Od blisko 20 lat zajmuje się projektowaniem architektury kubaturowej oraz wnętrz użyteczności publicznej. W latach 90-tych związana z pracownią Juvenes, a następnie Paul Rene – jako architekt prowadzący i szef pracowni (projekty np. nowych siedzib Bristol-Myers Squibb, Innova Capital, Disney czy Bre Banku). Od 2013 r. jest partnerem Neo Świat (po rebrandingu – Tétris).

Specjalizuje się w aranżacji wnętrz w modelu Design & Build, który zakłada bliską współpracę architekta z zespołem wykonawczym. W tym modelu stworzyła m.in. nową siedzibę JLL w budynku Warsaw Spire. Na co dzień odpowiedzialna także za kontakty Tétris z partnerskimi pracowniami architektonicznymi.

 

Zbigniew Andrzej Ślęzak

Dyrektor Handlowy, Interbiuro

Urodzony w Lublinie 24 maja 1973 roku. Wykształcenie wyższe zdobył na Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie gdzie studiował na wydziale prawa. Tytuł magistra praw uzyskał broniąc pracy „ograniczenia administracyjno-prawne w obrocie nieruchomościami”. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego – ukończona dyplomem -Project Manager.

Działalność zawodową rozpoczął w lubelskiej firmie Euro-met gdzie przez 15 lat odpowiedzialny za prowadzenie inwestycji firmy na rynku Retail w obszarze Polski i krajów EEC. W latach 2005-2012 zdobył doświadczenie we współpracy w zakresie architektury i realizacji flagowych galerii handlowych w Polsce. Uczestnik rebrandingu firm sieciowych tj: PKO, Centertel, PZU, Polkomtel.

W latach 2014-2015 odpowiedzialny za dział inwestycji firmy z branży elektrycznej – ASAJ.

Ze stołeczną firmą Interbiuro związany od 2015 – gdzie na stanowisku dyrektora handlowego koordynuje proces nowych realizacji fitout w zakresie prawnym, finansowym i architektonicznym.

 

Piotr Wąs

 MRICS, CCIM – Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu SpaceFactory

Ekspert rynku nieruchomości komercyjnych z 18-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Doświadczenie zawodowe Piotra obejmuje m.in.: szereg projektów doradczych świadczonych na rzecz użytkowników nieruchomości i inwestorów korporacyjnych, tworzenie i realizację biznesplanów, wynajem nieruchomości komercyjnych, analizy zyskowności inwestycji, realizacje inwestycji nieruchomościowych, opiniowanie projektów inwestycyjnych, pozyskiwanie terenów inwestycyjnych, zarządzanie projektami, aktywami i przedsiębiorstwami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Piotr przyczynił się do realizacji projektów nieruchomościowych, głównie magazynowo-przemysłowych, o łącznej powierzchni użytkowej budynków wynoszącej ponad 1,5 mln m2.

Przed SpaceFactory zajmował stanowiska: Leasing and Development Director (Poland) w P3 Logistic Parks, CEE Leasing Director i Członek Zarządu w licznych spółkach celowych Parkridge CEE, Leasing Manager w ProLogis, Leasing Director na Europę Środkową w Parkridge CE Developments i Senior Property Consultant w DTZ.

Ukończył Stosunki Międzynarodowe (Specjalizacja Ekonomiczna) na Uniwersytecie Warszawskim, posiada tytuły: MRICS (nadany przez Royal Institution of Chartered Surveyors, UK) oraz CCIM (nadany przez CCIM Institute, USA).

 

Renata Siwiec

Menedżer w zespole ds. sektora publicznego, Deloitte

Zajmuje się rozwojem i rewitalizacją miast. Doradza podmiotom sektora publicznego w zakresie podnoszenia konkurencyjności regionalnej oraz wzmacniania potencjału innowacyjności. Przez kilkanaście lat pracowała w administracji samorządowej rożnych poziomów oraz w systemie wdrażania funduszy UE.

 

Maciej Zajdel

CEO, Kulczyk Silverstein Properties S.à r.l. oraz CEO, OTB Investment spółka z o.o.

Menedżer i przedsiębiorca z 18-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości komercyjnych i na rynku inwestycji infrastrukturalnych. Specjalizuje się w realizacji projektów w sektorach komercyjnym, usługowym oraz mieszkaniowym. Obecnie założyciel OTB Investment – firmy zajmującej się zarządzaniem aktywami nieruchomościowymi dla Inwestorów Instytucjonalnych, oraz CEO w Kulczyk Silverstein Properties Sarl, luksemburskiego funduszu nieruchomości. W latach 2006-2014 związany z funduszem IVG Immobilien AG oraz IVG Institutional Funds GmbH, gdzie najpierw pełnił funkcję Project Developer Managera, obejmując następnie stanowisko Prezesa Zarządu. Odpowiadał za zarządzanie portfelem 17 nieruchomości biurowych i handlowych w Polsce o wartości ponad 400 mln Euro. W swojej karierze zrealizował transakcje zakupu i sprzedaży nieruchomości o wolumenie przekraczającym 700 mln Euro oraz przeprowadził projekty deweloperskie, których wartość szacuje się na ponad 250 mln Euro.

Z wykształcenia inżynier budownictwa (Uniwersytet techniczny w Delft, Holandia oraz Politechnika Wrocławska) oraz ekonomista – absolwent Uniwersytetu w Calgary, Kanada (studia MBA). Od 2010 roku posiada tytuł CCIM (Certified Commercial Investment Member, CCIM Institute Chicago).

 

Anna Łopuska

Zastępca Dyrektora, Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki w specjalności Konserwacja i Restauracja Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej. Studiowała także na Uniwersytecie Maltańskim na Malcie. Doktorantka na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Menem.

Praktykę zyskała uczestnicząc w licznych realizacjach konserwatorskich w kraju i za granicą (Niemcy, Malta, Izrael). W latach 2009-2017 Anna Łopuska pracowała w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, najpierw w Zespole ds. Projektów Unijnych, następnie na stanowisku zastępcy kierownika Działu Konserwacji i w końcu – kierownika Globalnego Planu Konserwacji. Od maja 2017 pełni funkcję zastępcy Stołecznego Konserwatora Zabytków..

 

Mariusz Kozłowski

Prezes Zarządu, Liebrecht & wooD Poland

Mariusz Kozłowski ma długoletnie doświadczenie na rynku nieruchomości w Polsce i innych krajach Europy Środkowo Wschodniej, w szczególności w obszarze wynajmu, marketingu, komunikacji korporacyjnej oraz rynków kapitałowych. Przez 14 lat pełnił funkcję Członka Zarządu GTC SA, współodpowiadając za realizację oraz zarządzanie inwestycjami biurowymi i handlowymi o łącznej powierzchni około 400 000 mkw. Był też zaangażowany w pierwszą ofertę publiczną spółki z branży nieruchomości na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Posiada licencję maklera papierów wartościowych – przed dołączeniem do zespołu GTC kierował działem sprzedaży obsługującym inwestorów instytucjonalnych w warszawskim oddziale ABN AMRO Securities. Jest absolwentem prestiżowego Wydziału Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Piotr Sawicki

Zastępca Dyrektora, Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Urząd m.st. Warszawy

Architekt i urbanista. Do końca 2016 roku wspólnik i prezes zarządu w biurze projektowym SAWAWA oraz sekretarz OW SARP (Oddział Warszawski Stowarzyszenia Architektów Polskich). Obecnie zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, odpowiedzialny m.in. za Studium Miasta i Program Rewitalizacji.

Współautor m.in. przebudowy Traktu Królewskiego w Warszawie, otoczenia Stadionu Narodowego i innych przestrzeni publicznych oraz zespołów zabudowy; laureat kilkunastu konkursów architektonicznych i urbanistycznych.

Katarzyna Lemańska

Dyrektor Wynajmu i Marketingu, Europejski

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie z zakresu transakcji, marketingu i PR w sektorze nieruchomości komercyjnych. Umiejętności zawodowe zdobywała pracując dla rodzimych i międzynarodowych firm. Wcześniej była Dyrektorem Marketingu i PR na region Europy Środkowo-Wschodniej w BNP Paribas Real Estate, Dyrektorem Inwestycyjnym w Capital Park i Dyrektorem Marketingu i Wynajmu w Blue City i budynku Plac Bankowy 1 oraz Dyrektorem PR w Klubie Polskiej Rady Biznesu. W latach 2010-2012 była Dyrektorem Marketingu grupy Polenergia i Prezesem Zarządu spółki e+, która jako pierwsza wprowadziła do Polski zintegrowane usługi dla mobilności elektrycznej. Do jej kluczowych kompetencji należy obsługa projektów typu „premium”.

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Współzałożycielka platformy networkingowej Ladies First zrzeszającej kobiety zajmujące kluczowe stanowiska w firmach z sektora nieruchomości, TSL i produkcyjnego.

Krzysztof Pykel

Dyrektor Inwestycyjny, Port Praski Inwestycje

Agnieszka Dawydzik

Menedżer, Zespół ds. sektora publicznego, Deloitte

Specjalizuje się w funduszach europejskich, zintegrowanych inwestycjach terytorialnych, strategiach gospodarczych, inteligentnych specjalizacjach i komercjalizacji wyników prac B+R. Odpowiada za kontakty z JST. Przez ponad 9 lat związana z administracją rządową, gdzie kierowała departamentem strategicznym w Ministerstwie Rozwoju. Odpowiadała m.in. za przygotowanie i wdrożenie Umowy Partnerstwa, programów operacyjnych UE 2014-2020 oraz systemu realizacji Kontraktu Terytorialnego.

Alfredo Caraballo

Partner, Allies and Morrison

Łukasz Dołęga

 Development Director, Immobel Poland Sp. z o.o.

Absolwent SGGW, wydziału ekonomicznego. Swoje doświadczenie zdobywał poprzez rozwój Mermaid Properties Sp. z o.o., spółki specjalizującej się w rewitalizacji i modernizacji budynków biurowych, a także w budowie nowych obiektów mieszkalnych, jak i komercyjnych.

Szereg udanych projektów deweloperskich, przy których Łukasz brał udział, dowodzi szerokiego doświadczenia jakiego nabył podczas prac nad poszczególnymi inwestycjami.

Prosta 69, Jasna 26, czy Miodowa 10, to część budynków z portfela nieruchomości jakim udało się z powodzeniem przywrócić nową, nie zawsze tożsamą z poprzednią funkcję. Nauczenie się patrzenia na nieruchomości nie tylko poprzez czynnik ekonomiczny, pozwoliło kształtować nową przestrzeń służącą nie tylko docelowym klientom, ale także osobom postronnym. Większość zrealizowanych inwestycji, prawdopodobnie nie wyszłoby poza obręb koncepcji, gdyby nie klienci – mieszkańcy, najemcy, którym udało się przedstawić wizję nieruchomości, tożsamą z ich oczekiwaniami.

Kształtowanie nowej tkanki miejskiej, czy przywracanie świetności starej stało się nie tylko jego pracą, ale i pasją.

 

Marcin Michalec

Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Okam

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej, licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Z rynkiem nieruchomości związany od ponad 15 lat. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Knight Frank. Następnie jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmach deweloperskich: Restaura i ICON Real Estate zaangażowany bezpośrednio w obsługę sprzedaży ponad 1 000 mieszkań/apartamentów w kilku polskich miastach. Od kwietnia 2017 roku w firmie OKAM na stanowisku Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu.

Jacek Zabojszcz

Dyrektor Generalny, Wiceprezes Grupy Turret Development

Jacek Zabojszcz jest dyrektorem generalnym i wiceprezesem spółek w Grupie Turret Development. Na przestrzeni blisko 20 lat, wraz z Zespołem, zrealizował w Warszawie inwestycje deweloperskie na łączną liczbę ponad czterech tysięcy mieszkań. Wśród ukończonych inwestycji są m.in. osiedla Zielony Żoliborz i Słodowiec City. Obecnie nadzoruje realizację kolejnego projektu, jakim jest Fort Służew, którego immanentną częścią jest nadanie nowego życia historycznym zabudowaniom XIX wiecznego Fortu.

Przed objęciem funkcji w Grupie Turret Development pracował na rynku nieruchomości komercyjnych, gdzie prowadził kompleksowy nadzór nad realizacją budów sklepów wielkopowierzchniowych – od pozyskania terenu do otwarcia obiektu.  Od 2004 roku jest członkiem władz Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jacek Zabojszcz jest doktorem nauk ekonomicznych, absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego.

Bartek Włodarski

Partner, Dyrektor działu Reprezentacji Najemców Biurowych oraz Klientów Korporacyjnych, Cresa Polska

Bartek Włodarski jest związany z rynkiem nieruchomości komercyjnych od ponad 19 lat, a karierę zawodową rozpoczynał w Kanadzie, w firmach Colliers i CBRE. Po powrocie do Polski w 2003 roku dołączył do amerykańskiej firmy deweloperskiej Apollo-Rida, w której odpowiadał m.in. za wynajem jednego z najbardziej charakterystycznych budynków biurowych w stolicy Warsaw Trade Tower oraz innych nieruchomości. W 2007 roku związał się z firmą Cushman & Wakefield, w której odpowiadał za wynajem i zarządzanie aktywami wchodzącymi w skład portfela nieruchomości biurowych należących do niemieckiego funduszu inwestycyjnego DEGI, a także za reprezentowanie wielu najemców w procesach poszukiwania powierzchni. W listopadzie 2015 roku Bartek został dyrektorem działu reprezentacji najemców w polskim biurze firmy Knight Frank. Od września 2017 roku pełni funkcję partnera oraz dyrektora działu Reprezentacji Najemców Biurowych oraz Klientów Korporacyjnych w Cresa Polska. Bartek zdobył bogate doświadczenie współpracując z wynajmującymi i deweloperami, które z powodzeniem wykorzystuje w reprezentacji najemców. W branży nieruchomości komercyjnych Bartek ma opinię wszechstronnego eksperta. Jest absolwentem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Carleton w Ottawie, Kanada.

 

Bolesław Kołodziejczyk

MRICS, Dyrektor Działu Badań Rynkowych i Doradztwa, Cresa Polska

dr Bolesław Kołodziejczyk świadczy niezależne i bezstronne usługi doradztwa biznesowego na rynku nieruchomości, w zakresie budowania strategii i planowania taktycznego dla najemców, deweloperów i inwestorów. W trakcie swojej 12-letniej kariery zawodowej Bolesław był liderem ponad 100 projektów doradczych i transakcyjnych dla publicznych i prywatnych podmiotów gospodarczych. Dzięki szerokiej wiedzy eksperckiej, bieżącej analizie trendów rynkowych oraz wiedzy z zakresu ekonomii i finansów wspiera swoich klientów przy wyborze odpowiednich scenariuszy działania, pozwalając im na osiągnięcie wymiernych korzyści finansowych przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyk biznesowych. W szczególności specjalizacja Bolesława obejmuje następujące obszary:

  • Doradztwo strategiczne i inwestycyjne dla deweloperów, najemców i inwestorów
  • Analizy najlepszego wykorzystania nieruchomości, studia wykonalności, analizy wyboru lokalizacji i analizy due-dilligence
  • Transakcje M&A i restrukturyzacje finansowania
  • Zaawansowane analizy finansowe projektów (w tym analizy przy wykorzystaniu metod wyceny opcji realnych)
  • Badania rynkowe w segmencie nowoczesnej powierzchni biurowej

W przeszłości był również odpowiedzialny za wybór i zakup projektów inwestycyjnych dla funduszy nieruchomościowych. Bolesław pracował m.in. w firmach: Cushman & Wakefield, AIGA Investments i Habiteos. Jest doktorem filozofii w dziedzinie fizyki (Dublin City University). Ukończył studia MBA w Szkole Biznesu Uniwersytetu Heriot-Watt w Edynburgu oraz Wydział Mechatroniki, Zakładu Metrologii i Inżynierii Jakości, Politechniki Warszawskiej.

 

Kinga Nowakowska

Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny, Capital Park

Od 2007 r. jest związana z Grupą Capital Park – firmą inwestycyjną działającą na rynku polskim nieruchomości, w której jest Członkiem Zarządu i pełni funkcję Dyrektor Operacyjnej. Jest zaangażowana w największe projekty prowadzone przez Grupę Capital Park, m.in. projekty biurowe Eurocentrum i Royal Wilanów. Od 2009 roku jest również Dyrektorem Generalnym spółki celowej Art Norblin Sp. z o.o., należącej do Grupy Capital Park, której celem jest realizacja prestiżowego projektu rewitalizacji w miejscu dawnej Fabryki Norblina w Warszawie. Wie jak dobierać i motywować ludzi, pobudzać do tworzenia rozwiązań kreatywnych, pionierskich,  które dają wartość dodaną, a w efekcie przewagę  konkurencyjną.

Wraz z Dorotą Czekaj i Kasia Wierzbowską założyła i prowadzi sieć Anielice Biznesu, Black Swan Fund, inwestującą w start-up’y zarządzane przez kobiety. Pełni tam funkcję Prezeski. Sama inwestuje w start-upy z różnych branż, najciekawsze jej inwestycje to BioBazar i fintech Invipay.

Od 1997 roku przez 11 lat była Dyrektorem Zarządzającym Call Center Poland, które pod jej kierownictwem stało się jednym z największych w outsoursing’owych, wielojęzycznych centrów obsługi klienta w Europie Wschodniej. W 2007 roku Call Center Poland S.A., wchodzące w skład Grupy Communication One zostało z sukcesem sprzedane. Absolwentka paryskiej Sorbony na Wydziale Prawa.

 

Dorota Wysokińska-Kuzdra

Senior Partner, Griffin Real Estate

 

Andy Keelin

Partner, Building services and sustainability, BuroHappold Engineering UK

Inżynier z bogatym doświadczeniem w projektowaniu środowiskowym i doradztwie w zakresie inżynierii budynków, planowania przestrzennego i polityki przestrzennej. Prowadził duże międzynarodowe projekty, m.in. London Media City 2012, rewitalizację Pałacu Westminster, nowy kampus Docklands UEL i dzielnicę finansową króla Abdullaha w Rijadzie. Wykłada projektowanie środowiskowe oraz zrównoważony rozwój na wydziałach architektury na Uniwersytecie w Cambridge i Westminster. Pasjonuje go wpływ dobrze zaprojektowanych budynków i obszarów miejskich na zdrowie i dobre samopoczucie ludzi oraz wyzwania związane z osiąganiem więcej wykorzystując mniej zasobów. Nadzorował liczne projekty badawcze w Londynie, obecnie zaangażowany jest w analizę wpływu efektywnego projektu budynku na produktywność jego końcowych użytkowników.